15 februari 2025
#189 Karim Amghar – over het onderschatte belang van het MBO
28 januari 2025
#188 Apologie van de School – boekbespreking
28 januari 2025
#26 De kracht van aanvullende denkers en doeners – Brainboost en eJournal
26 januari 2025
#187 De plek van de school – In gesprek met Jan Masschelein en Maarten Simons
26 januari 2025
#25 De plek van de school – In gesprek met Jan Masschelein en Maarten Simons
14 januari 2025
#24 Balans en Innovatie: AI in het Cluster 2 Onderwijs met Richard Hulsebos
29 december 2024
#23 In gesprek met Barend Last
29 december 2024
#22 Nationaal Onderwijslab AI (NOLAI) – In gesprek met Inge Molenaar
12 december 2024
#21 Marleen Stikker over de invloed van BigTech op het onderwijs – en wat er tegen te doen is
7 december 2024
#20 Kennisnet – In gesprek met Remco Pijpers
3 december 2024
#19 Wat is het pedagogische appèl? In gesprek met Jelle Ris
6 november 2024
#18 Ondermijnt AI de belofte van de democratie? In gesprek met Pieter Boshuizen
4 november 2024
#17 Rob Martens – Zelfdeterminatie in relatie tot hoogbegaafdheid en de rol van generatieve AI
16 oktober 2024
#16 Kan AI het Montessori materiaal vervangen? In gesprek met Haitske de Visser
11 oktober 2024
#15 Kan AI goede (toets)vragen stellen? In gesprek met Rob Kickert
4 oktober 2024
#14 NexGen AI – In gesprek met Peter Brouwers en Daniel Schoone
3 oktober 2024
#13 De footprint van AI – Hoe Guido Paap werkt aan koraal herstel
2 oktober 2024
#12 Is AI creatief? Slaagt AI voor de Lovelace Test? In gesprek met Hubert Jan Hubeek
24 september 2024
#11 Wat vraagt AI aan een kindcentrum (PO) – in gesprek met Bram van Mil op Kindcentrum Snijders
24 september 2024
#10 Vertraagde tijd – In gesprek met Jochem van der Padt
23 september 2024
#9 Kun je met meer data betere besluiten nemen? Wat kan het onderwijs leren van de VAR in voetbal? In gesprek met Luis Duarte
18 september 2024
#8 Gaat AI de mensheid opeten? – In gesprek met marketing analyst Aljosja Jacobs
16 september 2024
#7 Hoe Robbert van Empel Artificial Intelligence inzet als leraar geschiedenis
15 september 2024
#6 Van Foucault naar AI – in gesprek met Martijn Verhagen
14 september 2024
#5 Wat is onze pedagogische verantwoordelijkheid? Joop Berding over de afhankelijkheid van technologie in het onderwijs
11 september 2024
#4 Aflevering 4: De kracht van algoritmen
10 september 2024
#3 Aflevering 3 – Technologie als Katalysator voor Onderwijs en Samenleving
9 september 2024
#2 Aflevering 2 – Het binaire maakbaarheidsideaal
8 september 2024
#1 Wat is het AI-vraagstuk? – Een introductie op hoe AI het onderwijs uitdaagt
1 augustus 2024
Bronnen over AI
19 juli 2024
#13. Inspirerende projecten: diversiteit op land, in keuken en cultuur
18 juli 2024
#12. Inspirerende projecten Wij Zijn De Regeneratie.
17 juli 2024
#11. Inspirerende projecten: Bolk’s Companions
16 juli 2024
# 10. Inspirerende projecten van de Iona Stichting: euritmie
19 mei 2024
#174 Onderzoekend lezen – De Noordwijkse Methode
17 maart 2024
Aflevering 1 – Het weerbericht
17 maart 2024
#173 United4Education – Het verbindingsbetoog
10 maart 2024
#172 De kracht van de zelfdeterminatie theorie – In gesprek met Rob Martens en Inge Bramsen
18 februari 2024
#98 Iliass el Hadioui
12 november 2023
#171 Leve het onderwijs – Marten Elkerbout
25 oktober 2023
#170 Kwaliteit en bestuurlijke professionaliteit
7 oktober 2023
AFLEVERING 10. VERBINDINGSPOORT TUSSEN SCHOOL EN SAMENLEVING – EDITH HOOGE (VOORZITTER ONDERWIJSRAAD)
7 oktober 2023
AFLEVERING 9. TRANEN NA AFWIJZING – IMAD EL FADILI (ALUMNUS)
7 oktober 2023
AFLEVERING 8. VAN HOST NAAR GAST – JAN JAAP HUBEEK (ONDERWIJSBESTUURDER ENMAKER)
7 oktober 2023
AFLEVERING 7. KINDEREN EN HET BEDRIJFSLEVEN – MARCOS MEIBERGEN (KEARNEY)
7 oktober 2023
AFLEVERING 6. ONMISBARE AANVULLING – ALLAN VARKEVISSER (BASISSCHOOLLERAAR)
7 oktober 2023
AFLEVERING 5. JOURNALIST NA JOURNALISTIEK EN KINDERARTS NA GENEESKUNDE – CADISHA LEPELBLAD (ALUMNUS)
7 oktober 2023
AFLEVERING 4. HOOG- EN LAAGOPGELEIDEN? – TANJA JADNANANSING (STADSDEELVOORZITTER)
7 oktober 2023
AFLEVERING 3. ADVOCATEN VOOR DE KLAS – OMAR EL GACHI & ANNA-BELLE DE BLANKEN (STIBBE)
7 oktober 2023
AFLEVERING 2. NIVEAUS STAPELEN, EEN GOEDE KEUZE – MOHAMED EL BOUAALATE (ALUMNUS)
7 oktober 2023
AFLEVERING 1. VAN LOKAAL ONDERZOEK NAAR NATIONAAL SUCCES – HELEEN TERWIJN (OPRICHTER EN DIRECTEUR)
5 september 2023
#169 Fatima El Faraji – bestuurder El Amal
26 augustus 2023
#168 De zin en onzin van toetsing
1 juli 2023
#167 Een onmisbare aanvulling op het reguliere onderwijs – Allan Varkevisser
1 juli 2023
# 9. Inspirerende projecten van de Iona Stichting: De Seizoenarbeiders
24 juni 2023
#78 Gert Biesta en Rob Martens: ‘Wat staat er op het spel in onderwijs?’
24 juni 2023
#166 Professionele schoolcultuur met Henk Galenkamp
17 juni 2023
#164 Stadsdeelvoorzitter in Amsterdam Zuidoost Tanja Jadnanansing
14 juni 2023
#163 Eén in opvang en onderwijs – Jeanette de Jong
1 juni 2023
# 8. Inspirerende projecten van de Iona Stichting: Festival Eigendom Anders
27 mei 2023
#163 IMC Weekendschool – Heleen Terwijn
24 mei 2023
#162 Teun Dekker – Inclusie op kindcentrum de Kroevendonk
21 mei 2023
#161 Sanne Scholten
18 februari 2023
#160 Joop Berding
14 februari 2023
Whole Teacher Development: ‘Wat doen wij hier eigenlijk aan in ons curriculum?’
12 februari 2023
#159 Allard Lindhout
1 februari 2023
#65 Opleiden voor breedvormend onderwijs
28 december 2022
#158 Manifesteren met kinderen
19 december 2022
Aflevering 6: De conclusie
10 december 2022
#157 Nicole Hanegraaf – Onderwijs van Binnenuit
26 november 2022
#156 Rob Martens – Leerlingen intrinsiek motiveren
19 november 2022
#155 Aflevering 6: De conclusie
19 november 2022
#154 Aflevering 5: Inclusie is een werkwoord
19 november 2022
#153 Aflevering 4: Wilskracht
19 november 2022
#152 Aflevering 3: De pedagogische verantwoordelijkheid
16 november 2022
#151 Aflevering 2: De kracht van het vrijeschoolonderwijs
13 november 2022
#63 Whole Child Development – Driestar Hogeschool
2 oktober 2022
#150 Aflevering 1: Inclusie & diversiteit
2 oktober 2022
Aflevering 5: Inclusie is een werkwoord
28 september 2022
Aflevering 4: Wilskracht
24 september 2022
Aflevering 3: De Pedagogische verantwoordelijkheid
20 september 2022
Aflevering 2: De kracht van het vrijeschoolonderwijs
18 september 2022
Aflevering 1: Inclusie & diversiteit
25 augustus 2022
#149 Pesten! Een grapje moet toch kunnen?
13 juli 2022
#148 Buitenschoolse kennisbronnen (Funds of knowledge)
12 juli 2022
#25 Christof Wiechert – deel 2
4 juli 2022
#58 Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer over de rechten van het kind
1 juli 2022
#57 Vincent Duindam over spiritualiteit in onderwijs
29 mei 2022
#146 Passend Luisteren
25 mei 2022
#145 Taaldiversiteit voor meer kansengelijkheid in ons onderwijs
23 mei 2022
# 7. Inspirerende projecten: integrale gezondheid
22 mei 2022
# 6. Inspirerende projecten: Waarde(n)van Vrijeschoolonderwijs
21 mei 2022
# 5. Inspirerende projecten: kunstenaar Siba Sahabi
20 mei 2022
# 4. Inspirerende projecten: Economy transformers (nieuwe economie)
13 mei 2022
# 3. Inspirerende projecten: Pluktuin van Geesje
11 mei 2022
# 2. Inleiding over de Iona Stichting: aanvraag & samenwerking
10 mei 2022
# 1. Inleiding over Iona Stichting: visie & beleid
13 april 2022
#144 Kiezen voor Kansen
26 maart 2022
#143 Big History – Annemarie Proost
25 maart 2022
#142 Inclusie & Meer Perspectieven in het Mauritshuis – Femke Hameetman
21 maart 2022
#141 Inclusief denken en doen op het MBO College Hilversum
21 maart 2022
#140 Inclusie op het MBO Hilversum – Corporate Tribe door Danielle Braun
21 maart 2022
#139 Inclusie op het MBO Hilversum – student perspectief
20 maart 2022
#22 Sita de Kam
15 maart 2022
#52 Open Schoolgemeenschap Bijlmer
11 maart 2022
#21 Hanane Abaydi
7 maart 2022
#138 Jeelo op basisschool de Meern
6 maart 2022
#20 Nina Hosseini
6 maart 2022
#19 Waldorf Utrecht: Roos Machiel
5 februari 2022
#2 Onderwijskansen en taalstimulering
5 februari 2022
#10 Walhallab
5 februari 2022
#137 Walhallab
2 februari 2022
#51 Werkplaats Kees Boeke
20 januari 2022
#136 Natuur- en milieueducatie op Algemene School Oost
14 januari 2022
#50 Aandachtige betrokkenheid
3 januari 2022
#18 Niels Schieman – opleidingsmanager vrijschool pabo Hogeschool Leiden
29 december 2021
#16 Jamila Blom van Waldorf aan de Werf
19 december 2021
#135 Luc Stevens over diversiteit
16 december 2021
#1 Wat zijn onderwijsachterstanden?
12 december 2021
#14 Anna Vogel
5 december 2021
#134 Laurens Knoop
28 november 2021
#133 Seksuele Vorming
18 november 2021
#132 Diversiteit in het onderwijs
15 november 2021
#131 Christof Wiechert: Toekomstperspectief op het vrijeschoolonderwijs
8 november 2021
BurgerschapsBorrel – Carien Verhoeff & Barbra Bos, Haagse Hogeschool
6 november 2021
#130 Straatcultuur & Jeugdcriminaliteit
2 november 2021
#129 NOWSCHOOL
9 oktober 2021
#128 Waldorf Aan De Werf
2 oktober 2021
#9 Agora Underground
2 oktober 2021
#127 Agora Underground
18 september 2021
#126 Stichting IMC Weekendschool
11 september 2021
#11 Christof Wiechert: Toekomstperspectief op het vrijeschoolonderwijs
11 september 2021
#11 Christof Wiechert: Toekomstperspectief op het vrijeschoolonderwijs
4 september 2021
#125 Spring High
28 augustus 2021
Doen wat de bedoeling is, voor eerlijke kansen in het onderwijs
3 juli 2021
#123 Jeroen Lutters
26 juni 2021
#122 Marjolijn Van Heemstra
20 juni 2021
Grip op de mini samenleving
17 juni 2021
#147 Oosterwoldschool Sofia
12 juni 2021
#42 10-18 SCHOOL: Spring High
5 juni 2021
#121 Marcel Van Herpen
30 mei 2021
#120 Durf Te Doen Wat Onbekend Is
24 mei 2021
#119 Montessori Campus 0 – 18
8 mei 2021
#118 Houd Moed Juf Jos!
28 april 2021
#117 De relatie tussen vertrouwen en beheersing: Frédérique Six
24 april 2021
#116 Academie 1014 in Almere
24 april 2021
#9 Frédérique Six
16 april 2021
#115 Wat telt én vertelt de eindtoets ons?
12 april 2021
#114 Sakina Elkayouhi & Dounia Maakor
10 april 2021
#113 Sociaal Vangnet
4 april 2021
#112 Studenten voor scholieren
2 april 2021
#111 De menselijke factor in het onderwijs
24 maart 2021
#110 Werkgeluk als basis voor onderwijskwaliteit
22 maart 2021
Winnen met schoolcultuur
20 maart 2021
#109 Expeditie Tienerschool
18 maart 2021
Luistertip van de Libelle
14 maart 2021
#108 Opnieuw kijken naar onderwijs: in gesprek met Judith Wagter
7 maart 2021
Het onderwijsdebat
1 maart 2021
#106: Nourdin El Ouali
25 februari 2021
Schoolleiders, de verkiezingen komen eraan!
25 februari 2021
Docenten, bereid je voor op de verkiezingen!
25 februari 2021
#105 Partij voor de Dieren: In gesprek met Lammert Van Raan
25 februari 2021
#104 Denk: In gesprek met Ahmet Erdogan
20 februari 2021
#103 Volt Nederland: In gesprek met Nilufer Gundogan
19 februari 2021
Pleidooi voor wereldburgerschap
17 februari 2021
#102 D66: In gesprek met Paul Van Meenen
15 februari 2021
#101 BIJ1: In gesprek met Sylvana Simons
7 februari 2021
#100 De SP: In gesprek met Peter Kwint
6 februari 2021
#99 Groen Links: in gesprek met Lisa Westerveld
6 februari 2021
#98 PVDA onderwijs: in gesprek met Songül Mutluer
3 februari 2021
#97 LAKS, de stem van de leerling: Nienke Luijckx
29 januari 2021
Talent
27 januari 2021
#96 Zie Je Mij?
25 januari 2021
#7 Als je functie ophoudt en je een kans krijg als zij-instromer
25 januari 2021
#6 Overstappen door als ‘student’ (niet vanuit werk) de deeltijd te volgen
25 januari 2021
#5 Gevlucht voor een nieuw begin
25 januari 2021
#4 De kracht van zij-instroom
25 januari 2021
#3 De overstap naar het MBO
25 januari 2021
#2 Het onderwijsloket
25 januari 2021
#1 Overstappen naar het onderwijs
25 januari 2021
#95 Overstappen naar het MBO
21 januari 2021
Discriminatie effectief voorkomen
9 januari 2021
#34 Vernieuwen op De Windroos
9 januari 2021
#94 Aziza Mayo over autonomie in verbondenheid
9 januari 2021
#10 Aziza Mayo over autonomie in verbondenheid
3 januari 2021
Kansengelijkheid vergt diversiteit in de klas
24 december 2020
#8 HB – DOLORES LEEUWIN
24 december 2020
#7 HB- 11 JAAR ÉN NAAR 3 GYMNASIUM
24 december 2020
#6 HB- (nieuwe) inzichten VANUIT WETENSCHAPPELIJK PERSPECTIEF
24 december 2020
#5 HB- in relatie tot ons onderwijssysteem
24 december 2020
#4 Hyperhoogbegaafdheid
24 december 2020
#3 HB- De Leerkracht op een basisschool
24 december 2020
#2 HB- De specialist
24 december 2020
#1 HB- Ouder en Kind op de basisschool
24 december 2020
#9 WOUTER MODDERKOLK OVER EEN WAARDE(N)VOLLE MANIER VAN TOETSEN
24 december 2020
#8 Saskia Snikkers: Hoogbegaafd in het Vrijeschoolonderwijs
24 december 2020
#7 Akke Faling: Op volwassen wijze in de wereld willen zijn
24 december 2020
#0 HB- Interview Leids Dagblad
24 december 2020
#6 JAN BRANSEN OVER VORMING IN HET ONDERWIJS
24 december 2020