Meesterwerk Podcast

Een serie gesprekken...

#9 Kan AI het Montessori materiaal vervangen? In gesprek met Haitske de Visser

#8 Kan AI goede (toets)vragen stellen? In gesprek met Rob Kickert

#7 Is AI creatief? Slaagt AI voor de Lovelace Test? In gesprek met Hubert Jan Hubeek

#6 Wat is het pedagogische appèl? In gesprek met Jelle Ris

#5 Wat vraagt AI aan een kindcentrum (PO) – in gesprek met Bram van Mil op Kindcentrum Snijders

#4 Kun je met meer data betere besluiten nemen? Wat kan het onderwijs leren van de VAR in voetbal? In gesprek met Luis Duarte

#3 Hoe Robbert van Empel Artificial Intelligence inzet als leraar geschiedenis

#2 Wat is onze pedagogische verantwoordelijkheid? Joop Berding over de afhankelijkheid van technologie in het onderwijs

#1 Wat is het AI-vraagstuk? – Een introductie op hoe AI het onderwijs uitdaagt

Bronnen over AI

#13. Inspirerende projecten: diversiteit op land, in keuken en cultuur

#12. Inspirerende projecten Wij Zijn De Regeneratie.

#11. Inspirerende projecten: Bolk’s Companions

# 10. Inspirerende projecten van de Iona Stichting: euritmie

#174 Onderzoekend lezen – De Noordwijkse Methode

Aflevering 1 – Het weerbericht

#173 United4Education – Het verbindingsbetoog

#172 De kracht van de zelfdeterminatie theorie – In gesprek met Rob Martens en Inge Bramsen

#98 Iliass el Hadioui

#171 Leve het onderwijs – Marten Elkerbout

#170 Kwaliteit en bestuurlijke professionaliteit

AFLEVERING 10. VERBINDINGSPOORT TUSSEN SCHOOL EN SAMENLEVING – EDITH HOOGE (VOORZITTER ONDERWIJSRAAD)

AFLEVERING 9. TRANEN NA AFWIJZING – IMAD EL FADILI (ALUMNUS)

AFLEVERING 8. VAN HOST NAAR GAST – JAN JAAP HUBEEK (ONDERWIJSBESTUURDER ENMAKER)

AFLEVERING 7. KINDEREN EN HET BEDRIJFSLEVEN – MARCOS MEIBERGEN (KEARNEY)

AFLEVERING 6. ONMISBARE AANVULLING – ALLAN VARKEVISSER (BASISSCHOOLLERAAR)

AFLEVERING 5. JOURNALIST NA JOURNALISTIEK EN KINDERARTS NA GENEESKUNDE – CADISHA LEPELBLAD (ALUMNUS)

AFLEVERING 4. HOOG- EN LAAGOPGELEIDEN? – TANJA JADNANANSING (STADSDEELVOORZITTER)

AFLEVERING 3. ADVOCATEN VOOR DE KLAS – OMAR EL GACHI & ANNA-BELLE DE BLANKEN (STIBBE)

AFLEVERING 2. NIVEAUS STAPELEN, EEN GOEDE KEUZE – MOHAMED EL BOUAALATE (ALUMNUS)

AFLEVERING 1. VAN LOKAAL ONDERZOEK NAAR NATIONAAL SUCCES – HELEEN TERWIJN (OPRICHTER EN DIRECTEUR)

#169 Fatima El Faraji – bestuurder El Amal

#168 De zin en onzin van toetsing

#167 Een onmisbare aanvulling op het reguliere onderwijs – Allan Varkevisser

# 9. Inspirerende projecten van de Iona Stichting: De Seizoenarbeiders

#78 Gert Biesta en Rob Martens: ‘Wat staat er op het spel in onderwijs?’

#166 Professionele schoolcultuur met Henk Galenkamp

#164 Stadsdeelvoorzitter in Amsterdam Zuidoost Tanja Jadnanansing

#163 Eén in opvang en onderwijs – Jeanette de Jong

# 8. Inspirerende projecten van de Iona Stichting: Festival Eigendom Anders

#163 IMC Weekendschool – Heleen Terwijn

#162 Teun Dekker – Inclusie op kindcentrum de Kroevendonk

#161 Sanne Scholten

#160 Joop Berding

Whole Teacher Development: ‘Wat doen wij hier eigenlijk aan in ons curriculum?’

#159 Allard Lindhout

#65 Opleiden voor breedvormend onderwijs

#158 Manifesteren met kinderen

Aflevering 6: De conclusie

#157 Nicole Hanegraaf – Onderwijs van Binnenuit

#156 Rob Martens – Leerlingen intrinsiek motiveren

#155 Aflevering 6: De conclusie

#154 Aflevering 5: Inclusie is een werkwoord

#153 Aflevering 4: Wilskracht

#152 Aflevering 3: De pedagogische verantwoordelijkheid

#151 Aflevering 2: De kracht van het vrijeschoolonderwijs

#63 Whole Child Development – Driestar Hogeschool

#150 Aflevering 1: Inclusie & diversiteit

Aflevering 5: Inclusie is een werkwoord

Aflevering 4: Wilskracht

Aflevering 3: De Pedagogische verantwoordelijkheid

Aflevering 2: De kracht van het vrijeschoolonderwijs

Aflevering 1: Inclusie & diversiteit

#149 Pesten! Een grapje moet toch kunnen?

#148 Buitenschoolse kennisbronnen (Funds of knowledge)

#25 Christof Wiechert – deel 2

#58 Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer over de rechten van het kind

#57 Vincent Duindam over spiritualiteit in onderwijs

#146 Passend Luisteren

#145 Taaldiversiteit voor meer kansengelijkheid in ons onderwijs

# 7. Inspirerende projecten: integrale gezondheid

# 6. Inspirerende projecten: Waarde(n)van Vrijeschoolonderwijs

# 5. Inspirerende projecten: kunstenaar Siba Sahabi

# 4. Inspirerende projecten: Economy transformers (nieuwe economie)

# 3. Inspirerende projecten: Pluktuin van Geesje

# 2. Inleiding over de Iona Stichting: aanvraag & samenwerking

# 1. Inleiding over Iona Stichting: visie & beleid

#144 Kiezen voor Kansen

#143 Big History – Annemarie Proost

#142 Inclusie & Meer Perspectieven in het Mauritshuis – Femke Hameetman

#141 Inclusief denken en doen op het MBO College Hilversum

#140 Inclusie op het MBO Hilversum – Corporate Tribe door Danielle Braun

#139 Inclusie op het MBO Hilversum – student perspectief

#22 Sita de Kam

#52 Open Schoolgemeenschap Bijlmer

#21 Hanane Abaydi

#138 Jeelo op basisschool de Meern

#20 Nina Hosseini

#19 Waldorf Utrecht: Roos Machiel

#2 Onderwijskansen en taalstimulering

#10 Walhallab

#137 Walhallab

#51 Werkplaats Kees Boeke

#136 Natuur- en milieueducatie op Algemene School Oost

#50 Aandachtige betrokkenheid

#18 Niels Schieman – opleidingsmanager vrijschool pabo Hogeschool Leiden

#16 Jamila Blom van Waldorf aan de Werf

#135 Luc Stevens over diversiteit

#1 Wat zijn onderwijsachterstanden?

#14 Anna Vogel

#134 Laurens Knoop

#133 Seksuele Vorming

#132 Diversiteit in het onderwijs

#131 Christof Wiechert: Toekomstperspectief op het vrijeschoolonderwijs

BurgerschapsBorrel – Carien Verhoeff & Barbra Bos, Haagse Hogeschool

#130 Straatcultuur & Jeugdcriminaliteit

#129 NOWSCHOOL

#128 Waldorf Aan De Werf

#9 Agora Underground

#127 Agora Underground

#126 Stichting IMC Weekendschool

#11 Christof Wiechert: Toekomstperspectief op het vrijeschoolonderwijs

#11 Christof Wiechert: Toekomstperspectief op het vrijeschoolonderwijs

#125 Spring High

Doen wat de bedoeling is, voor eerlijke kansen in het onderwijs

#123 Jeroen Lutters

#122 Marjolijn Van Heemstra

Grip op de mini samenleving

#147 Oosterwoldschool Sofia

#42 10-18 SCHOOL: Spring High

#121 Marcel Van Herpen

#120 Durf Te Doen Wat Onbekend Is

#119 Montessori Campus 0 – 18

#118 Houd Moed Juf Jos!

#117 De relatie tussen vertrouwen en beheersing: Frédérique Six

#116 Academie 1014 in Almere

#9 Frédérique Six

#115 Wat telt én vertelt de eindtoets ons?

#114 Sakina Elkayouhi & Dounia Maakor

#113 Sociaal Vangnet

#112 Studenten voor scholieren

#111 De menselijke factor in het onderwijs

#110 Werkgeluk als basis voor onderwijskwaliteit

Winnen met schoolcultuur

#109 Expeditie Tienerschool

Luistertip van de Libelle

#108 Opnieuw kijken naar onderwijs: in gesprek met Judith Wagter

Het onderwijsdebat

#106: Nourdin El Ouali

Schoolleiders, de verkiezingen komen eraan!

Docenten, bereid je voor op de verkiezingen!

#105 Partij voor de Dieren: In gesprek met Lammert Van Raan

#104 Denk: In gesprek met Ahmet Erdogan

#103 Volt Nederland: In gesprek met Nilufer Gundogan

Pleidooi voor wereldburgerschap

#102 D66: In gesprek met Paul Van Meenen

#101 BIJ1: In gesprek met Sylvana Simons

#100 De SP: In gesprek met Peter Kwint

#99 Groen Links: in gesprek met Lisa Westerveld

#98 PVDA onderwijs: in gesprek met Songül Mutluer

#97 LAKS, de stem van de leerling: Nienke Luijckx

Talent

#96 Zie Je Mij?

#7 Als je functie ophoudt en je een kans krijg als zij-instromer

#6 Overstappen door als ‘student’ (niet vanuit werk) de deeltijd te volgen

#5 Gevlucht voor een nieuw begin

#4 De kracht van zij-instroom

#3 De overstap naar het MBO

#2 Het onderwijsloket

#1 Overstappen naar het onderwijs

#95 Overstappen naar het MBO

Discriminatie effectief voorkomen

#34 Vernieuwen op De Windroos

#94 Aziza Mayo over autonomie in verbondenheid

#10 Aziza Mayo over autonomie in verbondenheid

Kansengelijkheid vergt diversiteit in de klas

#8 HB – DOLORES LEEUWIN

#7 HB- 11 JAAR ÉN NAAR 3 GYMNASIUM

#6 HB- (nieuwe) inzichten VANUIT WETENSCHAPPELIJK PERSPECTIEF

#5 HB- in relatie tot ons onderwijssysteem

#4 Hyperhoogbegaafdheid

#3 HB- De Leerkracht op een basisschool

#2 HB- De specialist

#1 HB- Ouder en Kind op de basisschool

#9 WOUTER MODDERKOLK OVER EEN WAARDE(N)VOLLE MANIER VAN TOETSEN

#8 Saskia Snikkers: Hoogbegaafd in het Vrijeschoolonderwijs

#7 Akke Faling: Op volwassen wijze in de wereld willen zijn

#0 HB- Interview Leids Dagblad

#6 JAN BRANSEN OVER VORMING IN HET ONDERWIJS

#5 GERT BIESTA OVER DE WAARDE(N) VAN VRIJESCHOOL PEDAGOGIEK

#4 LECTOR AZIZA MAYO OVER DE WAARDE(N) VAN DE VRIJESCHOOL

#3 FLOORTJE DESSING OVER DE KRACHT VAN VRIJESCHOLEN

#2 HOE ARCHITECT THOMAS RAU GEÏNSPIREERD WERD DOOR EURITMIE

#1 MERLIJN TWAALFHOVEN OVER “IN IEDER SCHUILT EEN KUNSTENAAR”

#0 VINDINGRIJKHEID IN DE VRIJE SCHOOL PEDAGOGIEK

# 6 Sjef Drummen over Ontwikkelingsgericht Onderwijs

# 93 Sjef Drummen over Ontwikkelingsgericht Onderwijs

#30 Volwassen in de wereld

#92 Hester IJsseling over ‘Professionaliseren met hart en ziel’

#5 Kees van de sande

#91 WOUTER MODDERKOLK OVER EEN WAARDE(N)VOLLE MANIER VAN TOETSEN

#90 Douwe Bob zingt Hold on

#4 jacqueline blaak

#3 fleur de veth

#2 jan bransen

#1 Willy de heer

#89 Sta op voor onderwijs, schaf het centraal schriftelijk af

Genderwijs Het interview met het leerlingenpanel

Wat zou je doen….

#88 Wat we van Geld kunnen Leren; in gesprek met Rens van Tilburg

/

© 2024 Meesterwerk Podcast

Thema door Anders Norén